PORTFOLIO OVER MIJ CONTACT HOME
SZN & PLAN 2
Stichting Zwerfjongeren Nederland, de jongeren in Rotterdam bewust maken van de situatie van de zwerfjongeren (fictief). opdracht:

Een crossmediaal concept bedenken om de situatie onder de aandacht te brengen bij Rotterdamse jongeren.

Opdrachtgever:

Stichting Zwerfjongeren Nederland (SZN).

Het concept
Dit kan worden samengevat in het concept: De dakloze jongen worden “persoonlijk” en “toegankelijk” in beeld gebracht. Zo wordt duidelijk dat zij een kans verdienen. We zien van deze drie concepten de waarde, en hoe ze elkaar versterken. Uit het doelgroeponderzoek bleek dat onze ijkpersoon vooral met zichzelf bezig is, en weinig oog heeft voor andere mensen. De manier om hier doorheen te breken is door persoonlijk te zijn, en dingen te laten zien waar de ijkpersoon zich mee identificeert. Ten eerste gebeurt dit door de daklozen toegankelijker te maken. We laten zien dat het geen drugs- of alcoholverslaafden zijn, en dat ze een beter leven voor zichzelf willen. Ten tweede verbinden we de organisatie SZN aan Rotterdam, zodat de doelgroep beseft dat het probleem dicht bij huis is. Als laatste gebeurt dit door in te zoomen op de leven van de dakloze jongeren. De boodschap wordt zo persoonlijk, waardoor de ijkpersoon zich kan identificeren. Het concept krijgt vorm door de slogan: #geefmijeenkans. Bron: http://zwerfjongeren.nl/ credits:

Job Duijnkerke, Dilem Arslan, Dayenne van Peperstraten (fotografie), Angelique Olierook en Chelsea Kranenborg (vormgeving)

KVK-nummer: 66684161

BTW-nummer: 220238224B01

E-mail: info@intocreation.nl

PORTFOLIO